reklama

Veľkonočné šantenie

Pozrela som si prognózu počasia na tohtoročné veľkonočné sviatky. Vraj má byť chladno a dokonca dážď. Nostalgicky som si spomenula na úžasne teplé počasie, ktoré sprevádzalo Veľkú noc niekoľko rokov dozadu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Po mnohých rokoch manželstva sa moja polovička presvedčila, že neobľubujem veľkonočné pobehovanie s korbáčom, neznášam fyzické násilie a nemám rada vodu inde ako vo vani. Samozrejme - hodiť ma do vane - to ho napadlo iba raz za „slobodna". Keď som mu však patrične zdôvodnila, že sa nerada kúpem v šatách, upustil, chvála Bohu, aj od tejto veselosti. Skrátka, na Veľkú noc sa u nás nešibe, nepolieva. Pohodové sviatky!

To som si myslela aj tento rok. Všetkého dočasu. Na Veľkonočný pondelok sme nášho dospelého syna zanechali vo víre „veľkomesta", teda v činžiaku pri počítači a s dcérou sme sa presunuli na vidiek. Na chalupe nám bude lepšie, usúdila som. Bolo. Teda doobeda. Slnila som sa na dvore a užívala si vysnívanú pohodu, že po mne nikto nič nechce a tak...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dávno odbilo poludnie, bolo už pol druhej, keď niekto zazvonil. Počul to iba náš pes a ja.

„Prečo neotvoríte?" - rozčuľovala som sa na manžela a dcérku, idúc k bráne. Odomkla som. Chyba!

V domnienke, že poobede sa predsa už nič „nedeje", som sa len usmiala, keď do dvora vtancovali veselým krokom Roman s Alinkom, synovia našich známych. V radosti svojich 19 a 20 - tich rokov začali: „Tetuskaaaaaaasibyrybymasnerybydajtevajcaodkorbaca...!"

Kým som stačila zavrieť bránu, vyliali mi na hlavu vedro studenej vody. Nezmohla som sa na slovo, voda bola z obecného vodovodu, studená ako ľad.

„No, teda chlapci, ďakujem pekne!" - zalapala som po dychu. Pes Ťapka zaliezla do búdy, mačka Cilka utiekla do kuchyne s naježeným chvostom aj s dcérou Veronikou, manžel sa smial medzi dverami od kuchyne. Tak on si nedovolil poliať ma a - chlapci toto!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre istotu na mňa vyliali ešte jedno vedro - aby som vraj bola cely rok zdravá - a s pocitom dobre vykonanej prace, s úsmevom na perách, pokojne čakali na vajíčko. Dala som každému čokoládové a k tomu 5 korún, čo bolo, ako mi povedali, tunajším zvykom. Môj manžel ma nebránil, len sa rehotal.

„Teraz choď a oblej ich mater, keď si taký múdry!" - zahorela som túžbou po pomste. Išiel. Veď bývajú iba cez ulicu.

Len čo zmizol aj s chalanmi, ktorí si nechceli dať ujsť tu švandu, že im ujo poleje práve suchú mamu, ja s Veronikou sme nachystali za bránu vedro s vodou. Prezliekla som sa do suchého a išli sme aj my dve za nimi „na kávu". Posedeli sme, popili, pochválili tohtoročné veľkonočné počasie, výnimočne pekné a teplé, aké sme nepamätali už veľa rokov dozadu a vrátili sme sa spokojne späť „na chalupu".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odomkla som bránu, manžel vošiel do dvora a kým sa stihol obzrieť, vyfasoval spŕšku studenej vody. Bola som rýchla, presná a vôbec nie škodoradostná - len som mu názorne predviedla, aké to je, byť na Veľkú noc ženou!

Na dvore sa potom, vedľa seba na šnúre, svorne sušili naše tričká. Vetrík ich pohojdával pod jarnými lúčmi slniečka. Najviac sa smiala naša malá dcéra. Tento rok obišla celkom dobre, oblial ju iba trochu susedov Dušan, ktorého vpustila do dvora.

Nepáči sa mi však jedna vec. Manžel niečo šomral o odplate a vedre so studenou vodou. Mám rok na to, aby som ho presvedčila.....

Alena Dúhová

Alena Dúhová

Bloger 
  • Počet článkov:  102
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Alena Dúhová. Narodila sa ako Alena Roubalíková 15. marca 1956 v Dřevohosticiach - malom mestečku na hranici severnej a južnej Moravy. V súčasnosti žije na Slovensku. Je spoluzakladateľkou Literárneho klubu Trnava. Zoznam autorových rubrík:  SpomienkyMongolskoBajkalPoéziaKorálky mého dětstvíLiterárny klub TrnavaNedeľná chvíľka poézieVerte - neverteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu