reklama

Bola nedeľa

Bola nedeľa...Slnko sa chystalo zapadnúť za susedovu stodolu a ja som sa išla prejsť. Ponad záhrady, hore nad dedinu, aspoň pohľadom sa s ním rozlúčiť. Na poľnej ceste, trochu blatovej, nová tráva ešte nezačala rásť. Keby bolo lístie na stromoch, povedala by som, že tak bolo ticho – že ani lístoček sa nepohol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Slnko ako kvet
Slnko ako kvet (zdroj: kresba M.M.)

Ale lístia nebolo. Čo by sme chceli v polovičke marca!? Bolo iba ticho. Ani vtáky nespievali. Vzduch voňal zemou, slnko pomaly klesalo. Zlatými rukami hladilo polia, stromy, strechy domov a – mňa. Už bolo zaklinené medzi konármi starej hrušky pri ceste, no stále žiarilo, až som musela prižmúriť oči. Vtom vystrelo prst a – zbadala som, ako sa ku mne tiahne strieborná niť. Babie leto?! Teraz v marci? Aj na moju fantáziu veľa. Nie! To bude niečo iné.

Zostala som ticho stáť. Vlákno sa ľahučko nieslo nad roľou. Mierilo priamo ku mne. Čo to má znamenať? Zasnívala som sa...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno ma spája s niekým, ďaleko za obzor... Predstavila som si, ako je celá zemeguľa opradená pavučinou ľudských spojení. Nech ideš kamkoľvek, za sebou ťaháš nitku spojenia s tým, koho ľúbiš, máš rád, alebo na neho myslíš. A on, kráča od teba inam, ale k tebe smeruje jeho neviditeľná niť, ktorou je s tebou zviazaný. Vôbec nezáleží na vzdialenosti. Hoci z kontinentu na kontinent! Slnko má zázračnú moc. Keď zapadá, môže ukázať, čo je inak očiam skryté.

Srdce to však dávno vie. Ono určite vie o neviditeľných vláknach, nitkách, spojeniach našich myšlienok...

Však je to krásne? Byť s niekým, keď odíde, spojení striebornou nitkou spoločných prianí a nádejí. Aby sme sa znovu šťastne stretli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slnko zapadlo, chlad sa vkráda pod šaty. Ponáhľam sa späť domov. V duchu sa usmievam, nesiem si poklad – videla som svoju striebornú niť. Nie som tu na Zemi sama...

Alena Dúhová

Alena Dúhová

Bloger 
  • Počet článkov:  102
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Alena Dúhová. Narodila sa ako Alena Roubalíková 15. marca 1956 v Dřevohosticiach - malom mestečku na hranici severnej a južnej Moravy. V súčasnosti žije na Slovensku. Je spoluzakladateľkou Literárneho klubu Trnava. Zoznam autorových rubrík:  SpomienkyMongolskoBajkalPoéziaKorálky mého dětstvíLiterárny klub TrnavaNedeľná chvíľka poézieVerte - neverteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu