reklama

Zmokli mi myšlienky...

Zdám sa ti krajšia? To bude májovým dažďom. Už moja stará mama hovorila, že keď človek zmokne v máji, opeknie. Ktoho vie, čo tým myslela.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Aj včera pršalo. Najprv mi zmokla hlava, potom zvyšok tela. Zabudla som si totiž dáždnik. Zmokla mi nielen hlava, ale aj zárodky mojich myšlienok. Doma som mokré myšlienky vysypala do podušky a pritúlila ich do svojej náruče, aby neprechladli.

Ráno našťastie svietilo slnko, tak som ich vyvešala na dvore spolu s blúzkou aby vyschli. Stála som na slniečku, vyhrievala sa v jeho lúčoch a pozorovala svoje myšlienky ako sa trepotajú v ľahkom vánku, čo pofukoval od záhrady. Niektoré sa ľahučko vlnili, štebotali medzi sebou, to boli tie veselé. Vážnejšie úvahy – zodpovedajúc svojej hmotnosti – sa len tak hojdali, tvárili sa seriózne a trochu nevrlo. Dávali najavo, že im chichúňanie malých nezbedníčok ide na nervy. Niektoré boli pomačkané ako zabudnutá faktúra na telefón, iné voňali jarnou lúkou, po ktorej sme sa prechádzali a trhali margarétky. Jedny mali šmuhy od sĺz a splývali s kvapkami dažďa, ktorý sa na nich podpísal. Z iných zavanula vôňa tvojich vlasov a okolo nosa mi preletela fialovo nežná melódia melanchólie za našou láskou...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sledovala som ako sa sušia, ako nadobúdajú peknú, modrasto bielu farbu oblohy a bolo mi v ich spoločnosti veľmi príjemne.

Usušené a vyvetrané myšlienky som opatrne pozbierala a uložila do zásuvky nočného stolíka. Napadlo ma, že májový dážď bol vlastne na niečo dobrý. Aspoň som si upratala v hlave a urobila miesto ďalším nápadom, ktoré už netrpezlivo čakajú, až ich oslobodím.

Na zajtra hlásili prehánky. Pre istotu si zoberiem dáždnik!

Alena Dúhová

Alena Dúhová

Bloger 
  • Počet článkov:  102
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Alena Dúhová. Narodila sa ako Alena Roubalíková 15. marca 1956 v Dřevohosticiach - malom mestečku na hranici severnej a južnej Moravy. V súčasnosti žije na Slovensku. Je spoluzakladateľkou Literárneho klubu Trnava. Zoznam autorových rubrík:  SpomienkyMongolskoBajkalPoéziaKorálky mého dětstvíLiterárny klub TrnavaNedeľná chvíľka poézieVerte - neverteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu