reklama

Mamina, v škole máme šípy!

Mamina, musíš mi dávať stále na hlavu taký biely prášok, lebo v škole máme šípy, ale neboj sa, to je také ako vtáčia chrípka!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

– privítala ma dcéra v pondelok, keď som prišla domov z roboty. Možno, aby sme úspešne začali ďalší pracovný týždeň, tak hneď skraja – vši!  

Mne sa zdá, že si vyhľadávajú práve tie najvoňavejšie hlávky našich detí! – podelila sa o svoj postreh pani učiteľka. Kedysi snáď k takejto „epidémii“ bol dôvod, ale teraz v dvadsiatom prvom storočí? Úprimne povedené, nechápala som to ani ja.  

Nuž, čo?! Auto, drogéria, šampón (nie prášok!). Nasleduje posteľná bielizeň, stiahnuť, dať prať, navliecť čistú. Povysávať všetko a všade, dezinfikovať, čo sa dá. Samozrejme, dieťa do vane, šampón na hlave. Prečesávanie dlhých vláskov však nevedie k žiadnemu pozitívnemu zisteniu. Ja som tie „šípy“ nenašla! Zato som celkom zabudla na problémy, ktoré som si z roboty priniesla vo svojej hlave domov.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemôžem ísť von, ja mám vši! – dôležite odmietala Klárka cez okno pozvania svojich kamarátok, aby sa s nimi išla hrať na ulicu. Nemala, ale poplach bol vyvolaný a tak všetky detičky druhej triedy spôsobili hromadné vykúpenie šampónov Orthosan v našej obci. Také vši – to nie je sranda!  

Blbosť! – odborná reakcia pána domu ma večer, keď som už od únavy padala na gauč, upokojila. Ale prečo si potom umýval hlavu Klárkiným šampónom?  

Postupne správu o výskyte nežiadúcich parazitov priniesli domov všetky deti základnej školy a tak na striedačku jedni mohli von, lebo už nemali vši, druhí ešte nie, lebo „mali“.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoľko sa poplach ukázal iba planým poplachom, alebo snáď nejakú nešťastnú vošku pani učiteľka našla, neviem dodnes. Jedno, je však isté. Deti z toho mali radosť a na rozdiel od svojich rodičov sa vôbec nehanbili. Bola to pre nich prima zámienka – uliať sa zo školy. Dokonca som sa dopočula, že predávali jednu voš za desať korún! Podnikavé detičky. Či to však bola tá rodičmi úpenlivo hľadaná voš..... ?!  

Alena Dúhová

Alena Dúhová

Bloger 
  • Počet článkov:  102
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Alena Dúhová. Narodila sa ako Alena Roubalíková 15. marca 1956 v Dřevohosticiach - malom mestečku na hranici severnej a južnej Moravy. V súčasnosti žije na Slovensku. Je spoluzakladateľkou Literárneho klubu Trnava. Zoznam autorových rubrík:  SpomienkyMongolskoBajkalPoéziaKorálky mého dětstvíLiterárny klub TrnavaNedeľná chvíľka poézieVerte - neverteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu